Remastersys Backup

Startet af eyvind, Marts 22, 2012, 11:37:13 AM

Forrige emne - Næste emne

eyvind

Er der nogen som kender programmet.
Som jeg ser det kan man lave en iso eller CD/DVD af den kørende/installerede udgave af Zorin.
Det er Zorin 5.2 jeg har kørende.
Det jeg forestiller mig er en CD/DVD med indbygget Dansk og lidt småting, hvis man kan det.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Hej eyvind som jeg forstår på '' denne side '' så skulle det kunne lade sig gøre med remastersys backup.Så hvis du har planer om at lave en '' dazorinos ''  :D så sig endelig til det ville jo være alletiders.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jo planer og planer er så meget sagt. Men jeg kunne tænke mig sådan en. Og jeg kunne også ved samme lejlighed tænke mig at kunne skrælle lidt af så den passer på en CD.

Baggrunden er netbankadgang på mine venners windowsmaskiner.
Linux / ubuntu er jo ret sikre til formålet og Zorin med chromium har en dejlig og enkel brugerflade og ryger direkte på eks. danskebank med nemID
Min egen chromium er sat default til banken når den startes.

Så det er tanken, at vennerne smider en CD i computeren og vupti, så er de inde hos banken.

Lige nu bruger nogle Zorin og EEEbuntu på en pendrive i Live udgave, til bankbesøg.

Måske er tanken ikke gennemtænkt nok.  ;D
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Det lyder da som en go ide, jeg ville nok ligge det på en usb pen, frem for en dvd/cd, synes alting går hurtigere fra usb og den får heller ikke '' ridser '' med tiden.
men igen så kan det også være lidt sværre for folk at få den til at boote fra usb, end fra en skive..
CitatMåske er tanken ikke gennemtænkt nok.
Det har du jo nu nok, men mulighederne er der jo.Men sjov nok så har jeg selv gået og leget lidt med tanken om en dansk udgave af zorin, med den rigtige jave og flash osv.. sidst jeg forsøgte var med en ubuntu 10.10 tror jeg.. men jeg gik den anden vej, jeg ville have så mange programmer og temaer som muligt med fra start.. tror den endte på 6GB  ;D.. Så har jeg ikke rigtig gjort mere ved det siden..
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Ja ikke alle kan finde ud af, at boote fra USB - men smide en CD i og starte op, er ret nemt. Og det med hastigheden gør ikke så meget.

Med en CD kan ingen "rode", og en ny CD koster ikke noget særligt hvis den ridses.
Stjæles den CD ligger der intet som kan "bruges".
Hvis browser sættes til direkte bankforbindelse, er fejlindtastning til en snyde bankhjemmeside udelukket. Så brugeren er ret sikret.

Ps. Mine venner er pensionister lige som jeg selv er.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Det har du helt ret i en usb kan jo godt gemme oplysninger.Men giv endelig besked om du får det til at lykkes med remaster..
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Foerste forsoeg med Remaster.

Jeg valgte denne>
http://peecee.dk/upload/view/358009/full
Som jo er en fil til at distribuere
Den lavede en iso - fil paa 1.2 GB som blev braendt paa en DVD RW
Startet op som Live paa samme comp men den burde kunne bruges til alle.

Noget dansk fulgte med - ej tastaturet som du ser
Skrivebord ser ud som det jeg efterlod
Den huskede ikke indstilling for startside i Google Chrome
Den huskede at pauseskaermen ikke var laast men det er maaske fordi den er i Live
Den huskede ikke login til Zorin - men det skal den jo heller ikke

Danskebank virkede efter en koersel som den selv ville.

Mit naeste forsoeg bliver at skraelle den ned under 700 MB

Rigtige mænd tager ikke backup.