Hvem er vi

Startet af Blfriis, Marts 06, 2012, 01:03:42 AM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis

Hej Allesammen Jeg synes vi mangler et emne om, hvem vi er og måske lidt mere info, om os selv, end der er plads til i vores profil.Så jeg ligger da gerne ud og i er velkommen til at supplere, med det i nu har lyst til at fortælle.

Jeg hedder Brian Lund Friis og blev født i 1968 i Kristrup, en lille forstad til Randers.Jeg har boet sammen med den samme kvinde i snart 23 år, vi har 3 børn.Jeg har ikke haft pc før år 2001, da det aldrig rigtig havde interesseret mig.Til gengæld har jeg altid interesseret mig for Lastbiler,og kørte eksport i stort set hele Europa.Men pga. en ulykke i 1999 nede i Italien fik jeg ødelagt min balance, og er desværre stadig afhængig af 2 krykker.Så i dag er jeg førtidspensioneret, men det gav mig jo tid til at lære, lidt om komputerer.Så i 2001 fik jeg så min første pc en IBM med 40 GB HD 600 MHz processor og 512 mb ram (hvis jeg husker rigtig).Den var med Windows 98, fik den dog ret hurtig opgraderet til xp.Troede i flere år at der kun fandtes Windows og Mac, da jeg fandt ud af at der også fandtes Linux, blev jeg rådet til at lade være, det var kun for nørder og man skulle nærmest være professionel , for overhovedet at kunne bruge den.Så jeg holdt trofast ved xp.Men så i 2009 havde jeg efterhånden fået nok af xp, og vista sagde mig intet.Så gav jeg Linux en chance først prøvede jeg Suse,men kunne ikke få det til at virke, derefter ubuntu det kunne jeg køre med nomodeset, så ingen '' kiggelir '' der, men blev glad for Ubuntu og kørte dualboot i et stykke tid.Så skulle jeg have opgraderet mit bundkort, herefter kunne jeg så ikke bruge min xp skive, da det var en oem version, og den flinke mand fra Microsoft, forklarede mig at jeg var nød til at købe en ny licens.Men den var jeg ikke med på, så han fik lige forklaret, at jeg så bare gik over til at bruge Ubuntu som eneste system.Jeg prøvede også systemet der hedder Bodhi Linux, men faldt så for Zorin for ca at års tid siden.
Jeg har været med til, sammen med momsemor og en ved navn Henning Olesen, at starte Ubuntu Randers op hvor vi mødes hver anden uge og nørder lidt og giver hjælp til dem som kommer forbi,vi hjælper også gerne med Zorin, da flere af os bruger det i dualboot med Ubuntu.
D 04.01.12 Startede jeg så dette forum op,fik ganske vist god hjælp inde på Ubuntu Danmark's forum, Og Simpel gav mig også et underforum på mint dk's forum, men jeg syntes at systemet fortjente det's eget danske forum.
Ja det var så lige lidt om mig, nu glæder jeg mig til at ' høre ' lidt om i andre.
Virker det, la' vær og pil !!!