11.10 ????

Startet af kok, Januar 07, 2012, 07:22:20 PM

Forrige emne - Næste emne

kok

min zorin har nettop modtaget med.om der er ny distro(11.10) som opdatering.... hvis jeg opgraderer ,vil jeg så ende i noget unity ???

Blfriis

så vidt jeg ved, har Zorin ikke unity  overhovedet og de går vist en hel anden vej.. så jeg tror IKKE du får unity.. det er nok kun selve kernen der bliver opdateret
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

http://www.zoringroup.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1201&start=10     fandt lidt info her.... jeg hopper på opgraderingen og ser hvad det ender ud i...

kok

ak ak ak....efter opdatering til 11.10 gik der ged i det..kan ikke anbefales ar prøve- måtte igennem clean install men nu kører det igen

Blfriis

Godt du fik det til at virke igen :D .. hvad var det der gik ged i.. tror også jeg venter til Zorin 6 udkommer
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jeg har lige installeret Zorin OS 5 på en pendrive 16 GB og den bad mig opdatere (ej opgradere) tilsyneladende ingen problemer.
(Indbygget harddisk i den bærbare tages ud under selve installationen)
www.danskebank virkede kun hvis jeg kørte noget hver gang (ej den sædvanelige [RUN] som skulle køres een gang)
Jeg installerede icedtea6 - der skulle stadig køres noget fordi der manglede Java opdatering.

Efter at Zorin selv foreslog opdatering virkede danskebank perfekt.

Ps. Den Zorin kører godt, og jeg håber de bliver ved denne opsætning, som er logisk og nem at gå til.  :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Citat fra: eyvind Dato Januar 09, 2012, 02:16:35 PM

Ps. Den Zorin kører godt, og jeg håber de bliver ved denne opsætning, som er logisk og nem at gå til.  :)
Ja jeg er også spændt på hvordan den udvikler sig hen ad vejen..
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

ja den kører fint med opdatering men uden opgradering.... der er noget med java afhængig af hvilken distro man kører. men via ubuntu dk kom det da til at virke
NemID og Netbanker

Credits: Tak til laoshi og Stra for at have hjulpet med dette

Det er vigtigt at softwarekilden er tilføjet i Ubuntu før man kører disse kommandoer, hvis man ikke ved det, kan det kontrolleres på denne måde - Gå til Programmer -> Ubuntu Softwarecenter -> Rediger -> Softwarekilder, indtast din adgangskode og klik på fanen Anden software, og sæt flueben foran "Canonical-partnere"


I dette afsnit er det vigtigt at vide hvilken udgave af Ubuntu man kører med. Hvis man ikke er sikker på dette, kan man finde ud af det, ved at kører denne kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal:
lsb_release -rs


Hvorefter at man kan installere Java-understøttelse, med en af disse kommandoer i Programmer->Tilbehør->Terminal:
Til 11.10 og 11.04 (Installere icedtea7-plugin):
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get install -y icedtea-plugin && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y

Til 10.10 og 10.04 (Installere icedtea6-plugin):
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo apt-get autoremove && sudo apt-get install -y icedtea6-plugin && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y

Til 10.04 og ældre udgaver (Installere sun-java6-jdk .. Bør kun bruges hvis icedtea ikke virker !):
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get remove --purge icedtea-6-jre-cacao icedtea6-plugin openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo update-alternatives --config java && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Ved install af Java skal man bruge Højre/Venstre piletaster til at vælge, og Enter til at bekræftige installationen.     derudover kom min yndige brugerflade til at ligne et ord jeg ikke vil nævne.

Blfriis

#8
ja undskyld men hvad skete dermed din bruger flade.. her om et par dage når jeg er færdig med mit malen i lejligheden.. regner jeg med at gå igang med en del guides der kommer dette lige med.. og alle andre er naturligvis også velkommen til at lave guides
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

jeg tror det hedder gnome 3-det var ihvertfald ikke lige til at modernisere som jeg gerne ville have det til at opføre sig.. der kom en del fejlmeldinger ang afhængigheder og softwarekilder
så jeg valgte en clean install. kører nu gnome classic med awn docken

Blfriis

nå ok vi må håbe der kommer styr på det når zorin 6 udkommer
Virker det, la' vær og pil !!!