min computer lukker ned

Startet af rlf, Januar 26, 2012, 10:06:25 AM

Forrige emne - Næste emne

rlf

Hej alle, jeg har et lille problem med at min computer lukker ned nogle gange, oftest når jeg spiller på den.. :-\
er der en/nogen der ved hvad der kan være galt?

Vh.
Rasmus  8)

Blfriis

Hej
Der kan være flere grunde til at den lukker ned,det kan være pga. varme, fejl i ram,løs forbindelse, slidt HD, for lige at nævne lidt muligheder.

Varme
Hvis den bliver varm lukker den automatisk ned for at undgå at brænde sammen.Tjek at der ikke er støv i ' lufthuller ' blæs kabinettet fri for støv med 'trykluft til rensning af pc' det kan købes på dåse.Eller en støvsugning kan også bruges med forsigtighed da det kan lave statisk elektrisitek.men brug kun plasticrør ikke metal.Og ellers sørg for at den står frit og ikke lukket inde i et skab eller lign.

Løs forbindelse.
Når den nu er åbnet alligevel tjek om grafikkortet er trykket rigtig ned i 'slottet' tjek også at ramblokkene sidder som de skal (rør evt lige en radiator inden for at aflade statisk elektrisitet)

Fejl i ram
Du kan prøve at lave en memory test af dine ram,når du starter pc'n op og når til grub.Kan du med piletasterne gå ned hvor der står noget ala memory test og tryk enter.Lad den køre i noget tid og se om den melder nogle fejl.

Tjek af HD
Det kan du gøre ved at åbne Diskredskab,skriv diskredskab i søgefeltet når du har klikket på det blå Z.
I diskredskab står der ved smart status hvordan HD har det, du kan også klikke på smart data så åbnes et nyt vindue, her kan du så klikke på ' kør selvtest' og se om den melder fejl der.
Virker det, la' vær og pil !!!

rlf

Memoery test er klaret, der var ingen fejl (:
hmm.. men må jo prøve lidt forskelligt og se hvad jeg finder ud af! :)

Blfriis

Ja ellers er der måske andre der har et bedre forslag
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Hvordan går det med maskinen.. er det blevet bedre ??
Virker det, la' vær og pil !!!

rlf

Det er ikke så galt mere, for det meste kun når jeg spiller.. (:

Blfriis

Ok nu ved jeg jo så at du har givet den en rengøring i mellem tiden, så det har jo nok gjort en forskel.Du kan evt prøve at pille sidebeklædningen af, når du spiller og se om det måske hjælper yderligere.Andre ideer er naturligvis velkomne..
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Jeg kom også lige i tanke om, at du kan prøve, når du logger ind så vælg den uden indstilling uden effekter.Du kan vælge det når du har klikket på dit brugernavn og den nederste bjælke kommer frem.
Virker det, la' vær og pil !!!