Zorin Os 6.1 Lite er udkommet

Startet af Blfriis, August 26, 2012, 07:05:25 PM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis

Så kom der en ny udgave af Zorin Os Lite.Den hedder Zorin Os 6.1 lite og kan hentes her. Du kan evt læse mere her.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Tak tak - den må lige prøves, og se om den er lige så god til bankbesøg som Zorin 5.2 på en pedrive.  8)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Ja giv endelig en melding tilbage.. Jeg har bare lavet en opgradering så det kunne være spændende at høre om en ny installation kan klare opgaven..
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jeg installerede på en USB pendrive.
Opstart på 45 sekunder.............ret hurtigt.
Firefox ville den ikke installere
Så prøvede jeg Opera - men med icedtea 6 eller icedtea 7 ville den ikke gå i banken (DanskeBank)
Den kunne ikke genkende mit trådløse headset.

Indtil videre bliver jeg ved Zorin 5.2 selvom den er 1 min og 20 sek om at starte op. 8)

Ps. Hvad koster Zorin 6 core
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Hej igen og tak for oplysningen ang netbank.. Zorin Os core er gratis, men ultimate udgaven koster koster 10 Euro.Den kan hentes her.Du kan hente Firefox her.Eller synaptic/softwarecenter.Angående java prøv evt denne guide
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jo tak - og måske prøver jeg dine forslag.
Men sagen er, at det ikke er mig som skal bruge den bankforbindelse...................så for at gøre det service-nemt for mig selv, så bliver det nok ind til videre 5.2 - ind med icedtea og så i banken.

Min egen bankforbindelse også Danske Bank:
Jeg bruger selv EEEbuntu på en 2 GB pendrive og Zorin 5.2 på en 8 GB Sandberg cruzer blade som har ind/ud  på 25 Mb sek, hvor de fleste andre har 10 - 15 ind/ud

Rundt omkring er man ved at finde ud af hvor stærk Linux /ubuntu udgaver er til bankbesøg.
http://www.itnews.com.au/News/157767,nsw-police-dont-use-windows-for-internet-banking.aspx

Dog er det allerbedst med kun at bruge en bestemt linux til banken og så ikke bruge den til andet.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

5.2 virker jo også fint endnu.Ja vi må jo håbe at flere får øjnene op for linux...Både med hensyn til netbank men også Linux generalt..
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

En god vej til en linux øjenåbner er måske at tromme for banksikkerheden/nethandel.

Ps. Så har jeg yderligere for bl.a. at sikre mod min egen dumhed, to banker. En til mine penge og værdier og en anden til netbank / internethandel (i det små). Bank 2 har stort set kun de penge som bruges til at købe for, og til at tage med på ferie ................der er så ikke så mange penge at tabe, hvis det kikser.  :D
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

 ;D Ja man kan jo gøre det på mange måder, jeg har dog kun en bank, det er også danskebank så det er lidt af en udfordring hvergang der kommer en java opdatering,eller lignende.Jeg har tit problemer med at godkendelses vinduet ikke kommer frem med chromium, men det virker i firefox og opera.Sidste gang jeg lavede en overførsel (i firefox) kom vinduet frem, men den blinkende markør kom ikke frem,så jeg måtte annulere og så prøve igen.Det virkede i 2 forsøg. ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Nå - så får den Zorin 6.1 lite en chance mere.
software center > Firefox > og icedtea også fra software center.....................................goddag bank.  8)
Så nu skal der leges lidt mere med den, for den ruller ret hurtigt ind.

Ps. Jeg har dog ikke været inde og sende penge.  :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Den fortjener bestemt også en chance, jeg synes den er enkel og hurtig..
Virker det, la' vær og pil !!!