Gejl terminalen

Startet af Blfriis, November 16, 2012, 08:37:55 PM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis


Vil du gejle din terminal lidt kan det gøres på denne måde.
Først start terminalen med Ctrl+Alt+T husk at skrive din kode når den be'r om det.Tilføj en Linje af gangen og tast Enter efter hver linje.

sudo su

Hvis kommando linjen så ender på # skal du ikke kopiere # med.Men ellers kopiere du en linje af gangen og taster enter hvergang.
Kopiere så
# apt-get install figlet
# apt-get install fortune cowsay
# apt-get install sl
# cp .bashrc .bashrc_backup
# gedit .bashrc

Derefter skal du kopiere og tilføje nedenstående script ved slutningen
sl
cowsay -f eyes "JEG ELSKER TERMINALEN"
echo
figlet "ZorinOS 6"
echo "==================================================================="
echo -ne "${lightgreen}Today is:\t\t${red}" `date`; echo ""
echo -e "${lightgreen}Kernel Information: \t${red}" `uname -smr`
export PS1="\[\033[1;33m\]\u\[\033[1;37m\]@\[\033[1;32m\]\h\[\033[1;37m\]:\[\033[1;31m\]\w \[\033[1;36m\]\\$ \[\033[0m\]";


I linjen hvor der står "JEG ELSKER TERMINALEN" kan du selv tilføje den ønskede tekst..Luk terminalen og start den igen..
Held og lykke ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

har prøvet at gejle terminalen i 5,2.men det gav bøwl med softwarekilderne..... måske kunne man når man laver et script skrive hvilken dist. den er lavet til....blot et forslag

Blfriis

Hej Kok jeg er ked af at det har givet bøwl, men jeg kan nu ikke forstå at det skulle ændre noget med softwarekilder, da der jo ikke bliver tilføjet nogen softwarekilde. Det ændre jo kun "indhold/udseende" af terminalen.. Guiden er taget herfra
Har du prøvet at ændre " Hent fra hovedserver " til "Hent fra Danmark" under softwarekilder??
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Jeg prøver lige på datterens hun har også 5.2på hendes, så skal jeg se hvordan det går ???
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Så har jeg prøvet på samtlige pc'r i hjemmet.. det har været en Z5.2 og et par Z 6 samt en ubuntu 12.10, alle har virket fint uden det er gået ud over softwarekilder.. Har du fået fixet problemet  ???
Virker det, la' vær og pil !!!