gconf-editor i 6.1

Startet af kok, November 22, 2012, 08:49:21 PM

Forrige emne - Næste emne

kok

har et liile sjovt problem....når jeg kører musen over et musikicon plejer der at komme et preview-altså nummmeret begynder at spille... jeg har forsøgt at komme ind i Re: ingen prewiev når musen er på et musikicon 10.04

Prøv ALT+F2, skriv gconf-editor, Kør.
Navigér til apps-> nautilus -> preferences->preview_sound
Her står min til local_only. Den skal ikke stå på never. Så local_only eller always.
men det virker ikke i 6.1,men det gjorde det i 5,2-er der nogle der har et forslag .??????

Blfriis

#1
Måske kan du bruge denne lille guide som er lavet fra denne side men vær opmærksom på at der i den øverste står at det kan ødelægge lyden i skype...


Det engelske zorin forum gjorde mig lige opmærksom på denne her løsning
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Det er en afspiller som er med i en af ubuntu udgaverne. Jeg fik det løst en gang.....................prøver at finde det.
Rigtige mænd tager ikke backup.

eyvind

Det lille "mus hen over - så spiller den musik" er en tilføjelse til Totem filmafspiller, som åbenbart kun kører under Gnome 2.
Mint 13 Maya har den med.
Jeg bruger den selv til at sortere mp3 filer. Man kan lige høre hvad det er uden at skulle lade den åbne et musikprogram.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Ved du hhvad tilføjelsen hedder... måske vi kunne få det til at virke..skriver man totem i softwarecenteret kommer der jo flere muligheder op..
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

I Mint ser det sådan ud i synaptic.
http://peecee.dk/upload/view/393068/full
Men ellers ved jeg ikke så meget om programmet, som vist egentlig findes i de fleste distro.
Rigtige mænd tager ikke backup.

kok


eyvind

Den ser flot ud - og det er jo faktisk en udvidet udgave af "peg og vis"  8)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Super du fik det til at virke, så kan vi vel godt markere den som løst..
Virker det, la' vær og pil !!!