Zorin Os 8 rc er udkommet

Startet af Blfriis, Januar 04, 2014, 12:58:50 AM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis



Så er der udkommet en Zorin Os 8 RC, RC betyder at det ikke er den endelige udgave, så der kan endnu forekomme fejl.
Den bygger på Ubuntu 13.10, den udkommer med et lyst og mørkt tema og der er en tema skifter som gør det let at skifte mellem de 2 temaer.Man kan naturligvis installere forskellige temaer, ganske som man plejer..


Zorin Os 8 RC hentes her

Jeg installere her til aften, det gik desværre ikke helt smerte frit.Første gang jeg installerede sluttede den af med at skrive installationen mislykkedes. Men i stedet for at genstarte,klikkede jeg bare på installer ikonet igen og foretog en ny, trods at den formaterede drevet igen lykkes det denne gang.

Jeg fulgte så installations guiden til Zorin 7,derefter drillede flash og java(Danske netbank ellers ingen java problemer).Men flash problemet fik jeg løst med denne kommando.
sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-installer flashplugin-downloader flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla adobe-flashplugin ; sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash* ~/.mozilla/plugins/*flash*so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so ~/.wine/dosdevices/c:/windows/system32/Macromed/Flash /usr/lib/chromium-browser/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so /usr/share/ubufox/plugins/libflashplayer.so ; sudo dpkg -r --force-remove-reinstreq flashplugin-nonfree ; sudo apt-get install -y adobe-flashplugin ; sudo ln -s /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so ; sudo apt-get autoremove -y --force-yes ; sudo apt-get update -y ; sudo apt-get upgrade -y

Java løste jeg med denne
sudo dpkg --configure -a ; sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre ; sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre-lib ; sudo apt-get purge -y openjdk-6-doc ; sudo apt-get purge -y openjdk-7-jre ; sudo apt-get purge -y openjdk-7-jre-lib ; sudo apt-get purge -y openjdk-7-doc ; sudo apt-get purge -y sun-java6-jdk ; sudo apt-get purge -y sun-java6-bin ; sudo apt-get purge -y sun-java6-fonts ; sudo apt-get purge -y sun-java6-jre ; sudo apt-get purge -y sun-java6-plugin ; sudo apt-get purge -y sun-java7-jdk ; sudo apt-get purge -y sun-java7-bin ; sudo apt-get purge -y sun-java7-fonts ; sudo apt-get purge -y sun-java7-jre ; sudo apt-get purge -y sun-java7-plugin ; sudo apt-get purge -y icedtea-plugin ; sudo apt-get purge -y icedtea-7-plugin ; sudo apt-get purge -y oracle-java7-installer ; sudo apt-get purge -y oracle-java8-installer ; sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y ; sudo apt-get install -y icedtea-7-plugin ; sudo apt-get upgrade -y

En anden lille finurlighed er at går jeg på facebook med firefox kan jeg ikke opslå en status, den vil ganske enkelt ikke skrive i feltet.Ingen problemer på andre sider..Går jeg på facebook med Chrome browser er der ingen problemer.

Så det var lidt af min erfaring med Zorin Os 8 RC indtil videre, men husk at disse fejl sikkert er rettet i den endelige udgave :D
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

Hejsa har læst at nogen, når de genstarter efter installationen er færdig, så logger den automatisk ind på gæste kontoen.På gæste kontoen kan man ikke opdatere eller installere programmer, så husk at logge af gæste kontoen og ind på din rigtige konto.
Virker det, la' vær og pil !!!