lidt hjælp til opsætninge af WIFI

Startet af Glas, Juli 04, 2014, 10:31:08 AM

Forrige emne - Næste emne

Glas

Hej

jeg har en router fra telenor ( min internet udbyder ) som jeg ikke er tilfreds men hvad angår WIFI så jeg har fået fat i

LINKSYS WRT120N
LINKSYS WRT160N


jeg håber på at kunne sætte disse to til at køre sammen så de kan dække huset ved at sætte en i hver ende af huset

men men men ....


hvordan får jeg dem sat op så de får en IP fra Routeren og så stadig er på samme net og kan arbejde sammen

tror det er noget med at den ene skal køre i bro og den anden så skal være en del af den netværk som er lavet

håber på hjælp

Blfriis

Hej jeg havde samme problem, min router fra verdo, kunne dårligt nå datterens værelse.Så jeg trak et netkabel ind på kontoret og der ville jeg så have router nr 2, også en linksys.
Netkablet satte jeg i,der hvor man normalt tilslutter en pc, der er 4 porte så der er så kun 3 til rådighed bagefter.Router 2 skal så sættes op således, at den lader router 1 bestemmme tildeling af ip adresse.
Jeg er desværre ikke hjemme for tiden, men opholder mig i min kolonihave, så jeg kan desværre ikke se den nøjagtige opsætning, men vil kigge på det når jeg kommer hjem.
Ellers findes der også nogle som kan overføre netforbindelsen via stikkontakten. Et par stykker fra pricerunner.
Virker det, la' vær og pil !!!