Iriterende..

Startet af pj60, November 02, 2014, 09:05:18 PM

Forrige emne - Næste emne

pj60

Hej..jeg ved ikke hvad området ved uret i bunden af skærmen bliver kaldt, men hver gang computeren bliver startet skal jeg vælge Windows 7 (eller andet) for overhovedet at få noget i det felt...nogen der lige kender en løsning på det?

Blfriis

Hej og velkommen til forummet.
Ja det er desværre set før at den kan drille lidt, Jeg går ud fra at du har Zorin Os 9. Du skal først og fremmest sørge for at systemet er fuldt opdateret, det kan gøres med denne kommando.
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

Hvis systemet er fuldt opdateret og det fortsat driller, er der også forskellige muligheder.. Den applet der driller hedder " indicator3 applet". Hvis du højreklikker på baren, og så på indstillinger/settings, derefter på applets kan du se " indicator3 applet" . Du kan så fjerne den ved at klikke på pilen, der peger op af, og derefter klikke på indicator3 applett, og på pilen der peger ned, så kommer den frem..

Bliver den ved at drille for meget, kan du lade være med at bruge indicator3 applet og i stedet hente og installere de enkelte applets, de kan hentes her.

En anden mulighed er, at du flytter awn baren op i toppen, og så sætter den til " intillihide" så ses den kun hvis du fører musen helt op i toppen af skærmen.
Du kan så starte "Docky" som er en anden bar og placere den nederst. I Docky kan du så tilføje det du har brug for.

En sidste mulighed er igen at flytte awn i top og installere cairo dock, den kan du finde i softwarecenteret..

Håber du kan bruge noget af ovennævnte, ellers bare spørg igen  ;)

Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Hej og tak for svar..ja du har helt ret, det er Zorin 9 jeg har, jeg vil prøve dine forslag...er dog rimelig ny i Linux så det går ikke så hurtigt  ;-)

Blfriis

Du siger bare til hvis jeg kan hjælpe med noget. Har selv engang været ny Linux bruger, og havde nok en million spørgsmål.Så spørg endelig så skal vi forsøge at hjælpe..
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Tak for det..jeg er da ikke umiddelbar kommet til en løsning, håber lidt det bliver rettet i en opdatering..jeg har også valgt skiftende baggrund på skrivebordet..det virker så heller ikke, havde jeg ellers til at virke fint da jeg legede med ren Ubuntu..måske er der en fejl i min installation, eller mener du det bare sker ind imellem? :)

Blfriis

Jeg har godt hørt at baren og indicator3 kan drille og har også haft problemer med den, nu bruger jeg docky i stedet for, men har ikke hørt om nogen der har haft problemer med den skiftende baggrund.Har lige testet den skiftende baggrund, virker fint her..

Da du i sin tid hentede Zorin ned, huskede du så at tjekke md5summen.Og at brænde dvd'n ved laveste hastighed.
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Øhh mit CD/DVD drev kunne ikke læse skiven, men brænder altid ved lav hastighed, så det blev med USB pind..ingen problemer i installationen overhovedet, men havde lidt bøvl med at få den dansk, men det kom med en opdatering, så nu virker alt..næsten  ;)

Blfriis

Ja ok men du bestemmer selvfølgelig selv om du vil prøve at hente den igen, tjekke md5summen og geninstallere. Hvis du vælger "skiftende baggrunde" hvad gør den, eller hvad er problemet.. Er der flere ting der driller?
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Nej det er det eneste..og ikke så vigtigt, den beholder bare start baggrunden..skifter ikke, og det kan jeg godt leve med..jeg undrede mig bare..ellers er jeg godt tilfreds :) fulgte dine glimragende anvisninger og har fået pause skærm..virker godt  :D

Blfriis

Er glad for at du synes, at guiderne kan bruges  ;) .  Håber at udviklerne af AWN baren får løst problemet med indicator feltet.
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Er det forøvrigt muligt at få andre baggrunde på skrivebordet?..udover dem der medfølger mener jeg, jeg fandt en på nettet men den ligger jo så i billeder..nok ikke optimalt  ;D

Blfriis

#11
Du kan sagtens lade billedet ligge i din billede mappe, og bruge det som baggrund.Selv gør jeg det, at jeg laver en mappe og kalder den cube, i den mappe ligger jeg de baggrunde jeg har hentet fra nettet, samt dem jeg bruger i top og bund af cuben.

Men ellers skal du åbne terminalen med Ctrl+Alt+t kopier følgende, sæt ind - tast Enter - og tast din kode - tast så Enter igen
gksudo nautilus

Så åbnes din hjemmemappe, tast så Ctrl+h så kan de se de skjulte mapper. Så følger du denne sti computer - usr - share - backgrounds. Så kan du indsætte det ønskede billede..
Dog synes jeg det er lidt vel meget besvær, derfor laver jeg altid den før nævnte mappe.

Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Mig og mine problemer ;)nu har jeg hentet Dropbox, da jeg har konto hos dem, og den er så selvfølgelig gået i gang med at kopiere...desværre kan jeg ikke stoppe eller pause den. når jeg trykker på ikonet nede ved uret prøver den at poppe op, men kan ikke..og via programmer kan jeg ingenting..er det bare mig der har det problem eller er det almindeligt? Jeg ved godt jeg roder lidt med det..men det er vel også en måde at lære det på ;D

Blfriis

Det problem har jeg også haft, igen er det awn baren der driller.. Prøv at flytte baren op i toppen, og  klik så på dropbox ikonet, så dropper menuen ned og du kan klikke på pause osv.. Du kan så flytte baren ned igen.. for at flytte den til tops, højreklik på baren, vælg indstillinger og så placering og top.
Du kan bare spørge løs, hvis noget drille  ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Tak for det..og det virker selvfølgelig  ;D