Brænd en zorin dvd eller en boot bar usb med ubuntu/Zorin Os

Startet af Blfriis, Januar 30, 2012, 07:42:56 PM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis

Indledning

Når du har hentet den ønskede version af Zorin-Os ned og skal gøre klar til installation,skal den hentede image fil først brændes til en cd/dvd eller til en usb pen.(cd gælder kun ved lite udgaven)

Cd dvd Zorin
usb zorin

Cd dvd Zorin

Når du har sat en tom cd/dvd dukker første billede frem, det skal du lukke ned.


Gå derefter i hentede filer (eller hvor du har gemt filen)Højreklik på filen og derefter åben med Brasero


På næste billede vælger du egenskaber ændre hastigheden til laveste(på nederstevindue) Klik luk og til sidst på brænd(øverste vindue på billedet)


Herefter går selve brændingen igang.Lad den brænde færdig

Top

usb zorin

Skal du lave en boot bar usb pen,klik på menu(blå z) skriv ' oprettelse af start disk ' klik på oprettelse af start disk. Derefter kommer opret start disk billedet frem.Her kan du tjekke at den har valgt den rigtige image fil og den rigtige usb pen, på min maskine hedder den /dev/sdc1.


Derefter går selve brændingen igang, når den er færdig er 'pennen' klar til at boote fra.



Top
Virker det, la' vær og pil !!!

wolfman

Hi all,

I notice that the burn speed is set to Maximum, disks should be burnt at the slowest possible speed to avoid read / write errors!.

Hej alle,

Jeg bemærker, at brændehastigheden er sat til Maximum , bør det brændt på den langsomste mulige hastighed for at undgå at læse / skrive fejl !.

See:

http://zoringroup.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=4771

Blfriis

Yes I know my mistake but the writing says burn at the slowest speed  ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

wolfman

#3
No problem, I just thought I would point it out to you!.  ;D

Intet problem, jeg bare troede, jeg ville påpege det til dig !.  ;D

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!