Installation Zorin 9 sammen med win7

Startet af rothelund, December 11, 2014, 07:35:44 PM

Forrige emne - Næste emne

rothelund

Har for et par dage siden hørt om Zorin og at det skulle være hurtigere på en ældre laptop end f.eks Ubunto.
Det lød tiltalende. Ville installere Zorin OS 9 Core 32 bit sammen med win7.
Det flød ikke for mig.
Ved Ubunto har jeg kunnet installere uden ballade af nogen art, den fandt selv ud af at lave de nødvendige biblioteker for fredelig sameksistens med win7.
Denne stopper med en besked om at et bibliotek er mindre end 1.6Gb. Det retter jeg og kører videre, så er den sur over der ikke er noget rodfilsystem. og så stopper min viden :-\

Er der en opskrift på hvordan det skal gøres?
Har jeg brugt den forkerte version?

Maskinen er en acer aspire med 2 Gb ram og rigeligt med plads på skiven.

MVH Hilsen rothelund

Blfriis

Hej og velkommen til forummet  ;)
At Zorin skulle være hurtigere end Ubuntu tror jeg nu ikke, da det jo er bygget på Ubuntu.Der er forskel i selve udseendet, samt er der flere programmer med fra start.
Men dit problem har jeg aldrig hørt om før. Huskede du at tjekke md5summen. Du kan evt også kigge lidt på gparted guiden her.Den har ganske vist et par år på bagen, men den kan stadig anvendes.Hvis du stadig har Ubuntu på og vil erstatte det med Zorin, kan du under installationen vælge noget andet, og installere det på den partition hvor Ubuntu er.
Men giv endelig besked hvordan det går og ellers bare spørg løs.
Men i første omgang prøv at tjekke md5summen først, og husk at brænde ved laveste hastighed, selv brænder jeg kun ved 2. Bruger du en usbpen kan du ikke ændre hastigheden.
Når det er lykkes dig at installere så husk at følge installations guiden.




Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

#2
Jeg har søgt lidt på googlubuntu ang det manglende rodsystem. prøv om du kan bruge noget fra disse sider. Googlubuntu og måske denne side.
Der var en der havde samme problem inde på Ubuntu DK Se tråden her.
Virker det, la' vær og pil !!!

rothelund

Hej Blfriis
Tak for dit svar, jeg er pt ophængt af arbejde og har ikke tiden til at gøre mere lige nu, men melder tilbage når tiden tillader det.
Tak for indsatsen så langt :)

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!