Unity look

Startet af Blfriis, Februar 05, 2015, 09:47:04 AM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis

Unity Look

( Billeder kommer hurtigst muligt)

Hvis du vil prøve Unity looket, skal du starte Zorin look changer, der kan du så vælge unity hvis du har Ultimate udgaven. Har du Core, den gratis udgave, skal du installere " Docky " til den lodrette bar. Docky er i softwarecenteret.

I Core udgaven skal du starte med at flytte awn baren, så den ligger øverst. Højreklik på " baren" og vælg indstillinger. Sæt indstillingerne så de svare til billedet her.
Ved Tema vælger du " dark theme" eller " smoke "

Start så Docky op, højreklik på den og vælg indstillinger. Så skal du sætte den til at vises i venstre side. Har du betalingsudgaven af zorin, behøver du ikke at vælge placering, det gør den automatisk, når du vælger Unity look.

Så skal vi tilpasse farverne i awn baren, det er jo vidt forskelligt hvilket tema folk bruger, jeg har forsøgt at få det til at ligne Ubuntu, men du skal jo selvfølgelig tilpasse farver osv, så det passer til dig.

Vælg " Themes " og derefter " Customise " Her vælger du så de farver som du vil have. Jeg har brugt farve koden #454545 da den minder om Ubuntu's standard farve. Jeg har så tilføjet en lille blålig streg for neden, men det er jo helt op til dig.



Vælg så "applets" her kan du se en masse "Seperators" det er alle dem med vandrette streger, antallet af disse kan du justere, alt efter hvor bred din lodrette docky bar er, de er der kun for at undgå, at docky overlapper og dækker for noget i den vandrette awn bar. så jo bredere du vil have den lodrette bar, jo flere seperators skal du bruge i den vandrette.Når bredden passer skal du tilføje " Appmenu Applet" Det er den der viser " Filer Rediger Vis " osv.
Så ser det nogenlunde sådan ud.

Yderst har jeg så tilføjet en " Zorin Menu " for at have en "startmenu" dette behøves dog ikke.


Så skal vi have justeret den lodrette Docky, højreklik på den og vælg indstillinger.  Jeg har valgt temaet "Hud" og ingen Hiding, dvs den vises hele tiden, samt " panel tilstand". Men igen kan du vælge de indstillinger du ønsker.

Når du så klikker på det blå Z i øverste venstre hjørne, kommmer der et søgefelt frem. Det ligner det som du måske kender fra Ubuntu. Her kan du søge efter programmer, desværre ikke efter filer, til fil søgning kan du bruge Synapse.


De ikoner jeg har valgt hedder " Smaragd " de er installeret med denne kommando.
sudo add-apt-repository ppa:noobslab/icons && sudo apt-get update && sudo apt-get install smaragd-icons

Temaet har jeg installeret med disse commandoer.
sudo add-apt-repository ppa:ravefinity-project/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install ambiance-flat-colors
sudo apt-get install radiance-flat-colors

Når du så har installeret dine ønskede temaer og ikoner, kan du vælge hvilke der skal bruges. Det kan du vælge enten med Ubuntu tweak, eller Gnome tweak også kaldet tilpasning værktøj.


Held og Lykke og husk med Linux bestemmer du helt selv hvordan det skal se ud. ;D
Virker det, la' vær og pil !!!