Købe udgaven.. Løst

Startet af pj60, April 26, 2015, 12:18:50 PM

Forrige emne - Næste emne

pj60

Jeg har i længere tid overvejet at købe Premium udgaven, ikke fordi min computer er et kraftværk, men der må være nogle ting i købeudgaven som ikke er i free versionerne..jeg går ud fra at "køb"betyder det samme som hos Microsoft, så udgaven kun kan bruges på en pc er det korrekt?

Blfriis

Hejsa og undskyld det lige tog lidt tid med svaret.

Nej det er ikke ligesom Microsoft, når du har købt din udgave, modtager du en email med en kode og et download link.Når du så har downloaded filen skal du bruge koden for at udpakke filen, du kan så herefter brænde image filen til en dvd eller en usb, ganske som du plejer. Du kan også installere på alle de komputerer du ønsker.

Sammenligning mellem Core og ultimate.
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Tak for svar...det overrasker mig lidt at de er så gavmilde med programmet, de kunne sagtens tage det beskedne beløb og låse den til en pc..men det er jo også noget bøvl :) der er endda noget forskel på de to varianter kan jeg se, så tak for hjælpen..

pj60

Øv så gik Zorins server ned..jeg manglede kun 300mb, men det ville tage 6timer men så lukkede den helt, så det må blive en anden dag den hentes...du skrev at man frit kunne bruge udgaven på alle de computere man havde lyst til..måske de har ændret lidt "Please register your installation of Zorin OS here in order to get technical support and updates.
This registration number is valid for 1 computer only. You can get registration numbers for additional computers here." det koster kun 7 euro at få en ekstra kode..men helt gratis er det ikke  :D

pj60

Sikke noget biks jeg har rodet mig ud i..nu har jeg kørt de programmer du så glimrende henviser til i din guide, og jeg har den rigtige sum pyhh...men når jeg så vil udpakke filen så forlanger den en kode!!! hvilken kode?Jeg synes ikke jeg har fået noget tilsendt der kan åbne filen..eller kan den brændes som den er? Jeg har næsten alle Linux udgaver som ISOfiler, men jeg har da aldrig stødt på noget så langhåret som den her  ;)

pj60

Fandt koden..undskyld jeg spammer i dag  ;D

Blfriis

Hej igen
Pengene fra betalingsudgaverne går til at dække deres udgifter til servere osv, det koster jo lidt det hele.. Det der menes med at registrere din Zorin er,  at når du har betalt for en Zorin, kan du få direkte hjælp fra udviklerne, altså hvis du registrerer din udgave, du kan stadig bruge den på flere pc'er. De som bruger den gratis udgave kan få hjælp i deres engelske forum, hvor der kan være lidt ventetid, inden man får svar.. Selv synes jeg deres forum virker ganske udmærket, og rimeligt hurtigt.. Du er selvfølgelig altis velkommen til at gøre brug at dette forum  ;D

Så vidt jeg har forstået dig rigtig, har du vist fået styr på nøglen, eller koden om du vil..  Men sig endelig til hvis noget driller, så skal jeg forsøge at hjælpe dig, så godt jeg kan.  ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Tak for svar..ja problemer skaber jeg tit  :) men nu har jeg den oppe at køre, prøver lige Appel's udseende med dock..den dock bøvler jeg lidt med, kan det passe man ikke kan tilføje eller fjerne programmer i den? Det ville også være smart hvis man kunne få den til at skjule sig automatisk..men det ved jeg ikke om er muligt..jeg har Deepin OS på en anden komputer, og der kan man få det som man vil, det kan man garanteret også på Zorin..jeg ved bare ikke hvordan  ;D

Blfriis

 ;D Ja problemer kan ikke undgås når man leger lidt. Du skal højre klikke på dokken, et tomt sted. Klik så på indstillinger. Under fanen "Docks" finder du hiding, der kan du bestemme hvordan den skal gemme sig.. Hvis du vil tilføje en genvej til et program, skal du starte det ønskede program op, så vises ikonet i dokken. Højreklik  så på ikonet og vælg " Fastgør til dok " hvis du vil fjerne et ikon fra dokken, klik på ikonet og træk det ud fra dokken, så er det væk igen...

Hvis du vil kan du evt kigge lidt på min ZorinMac guide her
Virker det, la' vær og pil !!!

pj60

Ja så fandt jeg de små streger jeg skulle højreklikke på..og det virker, tak for hjælpen og for dine gode "brugsanvisninger" :D

Blfriis

Det er super, du spørger bare hvis der kommer flere spørgsmål.
Virker det, la' vær og pil !!!