java nemid osv

Startet af Blfriis, Februar 07, 2012, 11:32:32 AM

Forrige emne - Næste emne

Blfriis

Hej der er jo flere der døjer med java og netbank, mit har fungeret fint i et stykke tid men i dag gik der ged i det.I chrome kan jeg godt logge ind men skal jeg lave en overførsel eller indbetale et indbetalingskort, så dukker godkendelses vinduet ikke op, og firefox 10 crasher.Jeg har løst problemet med at installere midori browser, den kan klare nemid.Så må vi håbe de ' store ' browsere og nemid snart får styr på tingene igen. ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

En anden mulighed, som jeg selv køre med lige nu er at, starte med at gå i softwarecenteret, slette alt java og derefter følge denne guide .Her er den på dansk.

For at tilføje ppa og installere sidste nye Oracle java (tidligere sun) kør et trin af gangen i terminal.
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins #just in case, this will be added to the package in the next version
sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

Hent derefter Opera browser
Tryk på download og vælg gem/behold og derefter på åben så bliver Opera browser installeret vie softwarecenteret.Så genstartede jeg pc'n, og tjekkede et par spil på kom og vind og derefter lavede jeg en overførsel fra en konto til en anden, uden problemer.
Held og lykke
Virker det, la' vær og pil !!!

Momsemor

Denne Java virker også i Firefox 10, Chrome og Chromium    ;)
Mvh.  Jannie

Blfriis

#3
Tak for oplysningen, det glemte jeg helt at teste i farten ::)

Man kan også gøre det i et hug i terminalen, åben terminal kopier nedenstående og sæt ind i terminal, tryk enter(knækpil) skriv din kode og tryk enter igen
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

Hvis det ikke hjælper kan du ændre det igen med denne i terminal.
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y oracle-jdk7-installer openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin ; sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update -y && sudo apt-get install -y icedtea6-plugin && sudo apt-get upgrade -y
Virker det, la' vær og pil !!!