zramswap

Startet af kok, Februar 03, 2012, 04:38:12 PM

Forrige emne - Næste emne

kok

zramswap-enabler er det noget som burde fjernes.?????..elller skal man ikke afsætte plads til swap på sin hd ???  pakken ligger i lp-ppa-shanatsel-zram i pakkearkivet... 

Blfriis

Jeg kender ikke programmet men her står det lidt om det Håber det kan hjælpe dig lidt.Eller måske har de andre erfaring med det.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Dette er ikke et svar, men bare en betragtning.
I linket fra  Blfriis ser det ud som om det er beregnet for de nye små bærbare uden så meget ram....................altså lidt ekstra ram at køre på.
I linket ses også hvordan du afinstallerer det. Har du ikke så meget ram i din comp. så ville jeg lade den være.
Til at pille den ud............

sudo apt-get remove zramswap-enabler
Rigtige mænd tager ikke backup.

kok

jeg læser det som at man compresser rammene frem for at have en swap partition... men jeg prøver lige scriptet da jeg har en swap i forvejen- og så må vi jo se hvad der sker.
nb:det virker men jeg kan altså ikke lade være at pille :)

kok

ok så er scriptet kørt uden der er sket forandringer da jeg havde fjernet det i pakkehåndteringen. men det burde måske indføjes i inst. guiden afhængig af hvilken type pc man indstallerer zorin på ????

Blfriis

Jeg vil gerne tage den med i installations guiden, men hvilken type pc skal den anbefales til.. den gør jo åbenbart ikke den store forskel på din maskine. :D
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

tjaaa det var da et glimrende spørgsmål-altså hvor grænsen ligger.jeg ved ikke om man evt. kunne kontakte udvikler teamet og spøger hvad hensigten er med den pakke ?

kok

har lige sendt en forespørgelse til hjemmesiden for zorin så må vi se om der dukker noget op

Blfriis

nå du var hurtigere end mig  :D ja så må vi se om de kan give et svar vi kan bruge. ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

kok

http://www.webupd8.org/2011/10/increased-performance-in-linux-with.html      her er forklaringen- så jeg har geninstalleret zram-det er vist noget med at systemet bliver hurtigere når pakken er installeret

kok