Zorin med wubi (ej løst) men opgivet

Startet af eyvind, Februar 21, 2012, 10:04:45 PM

Forrige emne - Næste emne

eyvind

Ja - jeg må jo indrømme at windows stadig klæber fast.
Jeg har dog nogle ubuntu udgaver på ældre computere og harddiske.
Zorin kører på nogle stick's - men det kunne være lækkert med en Wubi installation.
Dualboot går altid galt for mig, i forbindelse med backup-image, så det er udelukket.
Så hvis det findes Zorin i Wubi...........


Zorin med wubi ej løst men opgivet, eller rettere sagt, så benytter jeg Virtualbox fra oracle som det fremgår nederst i tråden:)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Hej eyvind, jeg har aldrig prøvet med wubi og zorin men jeg har fundet et par links.Så vidt jeg kan forstå vil wubi tro at det er ubuntu der er på usb'n , så den skal du nok bare boote fra.Der er et link her  hvor du kan læse lidt mere.Og her er Ubuntu's wubi guide  så prøv at følge den.
Held og Lykke til
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Ja og giv endelig melding tilbage,hvis det virker så måske en lille guide til hvordan du gjorde.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jeg venter med at forsøge, og installerer på en ekstern HD (indbygget HD udtaget under install)  8)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Jeg har testet noget andet.

Jeg hentede en Virtualbox og sprogpakke fra Oracle.
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Den er ret nem at arbejde med, og den findes både til windows og Linux / ubuntu / Zorin

Jeg lagde så en Zorin-os 5,2 ind og satte den til at åbne Danskebanks loginside, ved opstart.

Fidusen er at den ikke bruges til andet end at gå i banken så der kommer ingen og generer den udefra.
Internetkøb kunne også foretages derfra.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Ja det øger helt sikkert sikkerheden.Så er maskinen jo stort set aldrig på nettet,bortset fra netbanken.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Ja nemlig, og så skal der gives tilladelse hvis der skal ske noget udenfor den box - eks. tilslutning af printer eller andet USB udstyr osv. http://peecee.dk/upload/view/360425
Rigtige mænd tager ikke backup.