Opera (Løst)

Startet af JeP, Februar 27, 2012, 07:31:24 PM

Forrige emne - Næste emne

JeP

Hej folkens

Jeg får en fejl hver gang jeg forsøger at installere Opera browser "An error occured". Hvordan løser jeg det

Med venlig hilsen
     JeP
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

#1
Hej og velkommen til forum.Jeg havde også samme problem når jeg valgte '' Zorin internet browser '' , men problemet løste jeg, ved at åbne terminalen.Terminalen kan du finde, hvis du klikker på det blå Z menuen, og skriver terminal.I terminalen indsætter du sudo apt-get install opera
tryk enter og skriv din kode, samme som ved log in.Husk koden er usynlig mens du skriver den.Hvis det ikke hjælper prøv med denne i terminalen sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Mange tak
Nu har jeg forsøgt de to og den sidste virkede, den hentede opdatering og installerede det den hentede, og jeg har genstartet som den bad om, men jeg har stadig
ingen Opera installeret, eller jeg skulle måske sige at jeg ikke kan se den.
Nu går spørgsmålet så på. Hvor har den gemt Opera  ???
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

Du kan finde den ved at klikke på menuen (blå Z) og skrive opera i søgefeltet.. men ellers ligger den under Menu-internet- opera .. Husk at '' markere den som løst '' Hvis problemet er løst naturligvis  ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Se de to havde jeg prøvet inden jeg postede den sidste. Det var derfor jeg postede den for at hørre om der var en lille finde  :)
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

Hvis du med '' finde '' mener en genvej, kan du lave en ved at pinne den, til '' bjælken '' men nu ved jeg jo ikke hvilket look du bruger.
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Det jeg mener er at når jeg søger på Opera får jeg "No items matched your search criteria" og jeg kan ikke se nogen opera icon nogen sted,
er som om den ikke er blevet installeret selv om den har bedt mig om at genstarte så installationen kunde fuldføres.  ::)
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

Så prøv at finde terminalen, den finder du i menuen og skriver '' terminal '' uden ''.. når den er startet skriver duopera og trykker enter og spørger den efter kode er det din log in kode den vil ha.Hvis den stadig ikke åbner, kommer der måske en fejlmeddelse, som du kan kopier og sætte her ind, gerne i
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Den skriver bare: command not found

Tænker om det er fordi jeg har forsøgt at installere den så mange gange
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

ok så prøver vi at at slette det hele og geninstaller.Kør først denne kommando i terminal.
sudo apt-get purge opera
enter + kode
Derefter denne
sudo apt-get install opera
så håber vi det lykkes denne gang ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Jeg fik den her efter

Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Virtual packages like 'opera' can't be removed
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
jep@jep-G41M-ES2L:~$ sudo apt-get install opera
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Package opera is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source

E: Package 'opera' has no installation candidate

Jeg prøver lige den anden du kode du skrev
Venlig Hilsen
     JeP

JeP

Nå! det kan jeg så heller ikke, tror lige jeg tager en pause og slukker computeren  :(
Venlig Hilsen
     JeP

Blfriis

ja somme tider gør en genstart underværker.. har du irc kan vi også lige snakkes der..kanalen hedder #ZorinOs.dk ellers kan du bruge webchatten her http://webchat.freenode.net/?channels=ZorinOs.dk&uio=MT1mYWxzZSYzPWZhbHNlJjk9dHJ1ZSYxMD10cnVl32
Virker det, la' vær og pil !!!

Blfriis

#13
Hej igen håber det virker efter du har genstartet.Men hvis ikke så har jeg snakket med Magnetic, at det kunne måske også have noget at gøre, med hvor du henter fra.Så prøv at åbne softwarecenteret,tjek om Opera er installeret. Ellers klik på rediger - softwarekilder - skriv koden. I fanen  '' Ubuntu-software '' kan du se at min er sat til at hente fra hovedserver og de 4 øverste er '' markeret ''. Hvis din opsætning også ser sådan ud, prøv evt at skifte til '' hent fra server for DK ''
Virker det, la' vær og pil !!!

JeP

Jeg har lige prøvet dit forslag, men det hjalp nu heller ikke.
Tror lige jeg laver en ny HDD og installerer Zorin på den allene
Venlig Hilsen
     JeP