Indstilling af baggrund forsvandt. (LØST)

Startet af eyvind, September 01, 2012, 07:10:54 PM

Forrige emne - Næste emne

eyvind

Det drejer sig om Zorin 6
Jeg har to styk Zorin 6 installeret på samme harddisk.
Jeg bruger Boot-us til at vælge mellem win XP (til ældre programmer) og Zorin 6 og endnu en Zorin 6 Med password til bankbesøg.  :P

Nu til problemet:
Jeg var inde i change desktop background og prøvede mig lidt frem..................................nu kan jeg ikke komme tilbage til den
oprindelige baggrund, hvor Z står nede til venstre og minimer / lukke stod i tydelige grå felter.

Er der nogen forslag ? ? ? ? ? ?
Rigtige mænd tager ikke backup.

eyvind

Jeg viser lige hvad jeg mener.

Først som startede med at se ud:
http://peecee.dk/upload/view/381925/full

Og så efter jeg havde været inde og skrue på indstillingen:
http://peecee.dk/upload/view/381927/full


Jeg kan selvfølgelig geninstallere, men det kunne være nemmere bare at skrue tilbage til Zorin standard.

Ps. Zorin er vist en af de få nyere ubuntu versioner som accepterer at lægge opstartslæseren i samme partition som " \ "
Rigtige mænd tager ikke backup.

eyvind

Øh - lige en ting til.
jeg kan ikke huske hvordan det er man reducerer tiden for vinduet med recovery muligheden, lige før det runde Z kommer.  :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Hej Eyvind, Undskyld jeg ikke lige havde set dit indlæg men jeg har været i haven hele dagen ;). Det ser ud til at du har ændret på temaet, for at få det oprindelige tema tilbage, kan du starte ubuntu tweak.Jeg kan ikke lige huske om det er under admin eller tweaks (sidder med en lite udgave).Men der kan du stille tema og " vinduer " tilbage til Zorin Os, så ser det ud som da du installerede.
Angående tiden i grub kan du ændre den i " menu - indstillinger - opstarts håndtering.. Held og lykke til og sig endelig hvis noget driller.
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Tak det prøver jeg.


Tak for hurtigt svar..........................jeg har jo først spurgt her til aften.  :D


Jeg er jo ved at  installere en computer til en af mine venner.
Krav:
Han vil spille gamle spil og programmer som kan køre i Xp
Han er også blevet lun på forskellige spil i Zorin.
Jeg er lidt nevøs for hans surferi og samtidig brug af netbank.

Det er så løst på denne måde:
Partition 1 > Xp med boot-us programmet og diskettestart
Partition 2 > Zorin 6 til alt muligt bl.a. openshot video
Partition 3 > Zorin 6 til bankbesøg
Partition udvidet med
Logisk drev til  swap
Logisk drev til backup

Alle styresystemerne kan udskiftes / indsættes uafhængigt af hinanden. (håber jeg)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Det ser da fornuftigt ud.Men husk at installere xp først og så derefter Zorin.Om det er nødvendig med en seperat installation kun til netbank, ved jeg ikke. Du kan jo også bare lave 2 bruger kontoer en til bank og den anden til alt muligt andet.Man kan jo også lave en til netbank med ose virtuelt box'n. Så han bare starter den virtuelle boks op når han skal i netbank.Men i skal naturligvis gøre som i selv ønsker, det er blot for at gøre opmærksom på de andre muligheder også ;)
Virker det, la' vær og pil !!!

eyvind

Det gik meget godt indtil jeg kludrede totalt.......................................geninstallation.  8)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!