Opsætning af evolution hotmail account (Løst)

Startet af Magnetic, Januar 15, 2012, 05:10:25 PM

Forrige emne - Næste emne

Magnetic

Det kan ske, at vi ikke accepterer e-mails fra afsendere, som et omvendt DNS-opslag ikke lykkes for. I nogle tilfælde annoncerer lovlige afsendere fejlagtigt med, at de er en IP, der ikke kan routes via internettet, når de forsøger at åbne en forbindelse til Hotmail. IP-adresser reserveret til private netværk (der ikke kan routes) er 192.168.0.0/16, 10.0.0.0/8 og 172.16.0.0/11 (eller 192.168.0.0 - 192.168.255.255, 10.0.0.0 - 10.255.255.255, 172.16.0.0 - 172.31.255.255).

Sådan en slags IP har jeg jo :S så det må af simple grunde være derfor...

Blfriis

Ja det kunne man da godt fristes til at tro.. for jeg har ikke løbet ind i det problem før... så det er nok der den er gal
Virker det, la' vær og pil !!!

Magnetic

Det er bare lidt surt, hvis det kun virker som en inbox, men har virkelig gjort et ihærdigt forsøg, på at finde ud af det og løse problemet. Men det ser ikke rigtig ud til at ville lykkedes. Men må jo bare checke nettet ud, og se om der ikke er andre der har samme problemer eller prøve at kontakte ISP.

Blfriis

ja nogle gange er google jo en go ven he he.. men surt er det da
Virker det, la' vær og pil !!!

Magnetic

Yes!!!

;DEndelig fik jeg det til at fungerer:

Jeg smider lige en howto herinde Blfriis...

Inde i opsætningen: Sending Email:

Server Type: SMTP
Server: smtp.live.com:587
Server requires  autentiaction: Yes
Use Secure Connection: TLS Encryption
Type: Plain
Username: @hotmail.com
Remember password: Yes 


Så skulle der ikke være nogle problemer med at få sendt E-mails, hvis man støder på samme problemer som jeg gjorde i Evolution... :)

Hilsen Magnetic.

Blfriis

 :D Fedt nok du fik løst problemet.. og tak fordi du lige ville dele det med vi andre, så har vi jo den at falde tilbage til hvis nogen skulle ha samme problem.
Virker det, la' vær og pil !!!

Momsemor

#21
Ved den udgående server skal forbindelses-sikkerheden sættes til TSL  (tror jeg det hedder, bruger ikke selv Evolution mere)

Mvh. Jannie

UPS, havde ikke set, det var løst  ::)
Mvh.  Jannie

Blfriis

Virker det, la' vær og pil !!!